Direktlänk till inlägg 10 april 2014

En tröja i taget...

Av sören sjögren - 10 april 2014 00:30

     Den här gången är det dags att göra något annorlunda igen! Jag och en kompis funderar på att trycka tröjor med budskap på. De kan vara roliga, tokiga, eftertänksamma och kanske lite provocerande. Tittat på nätet, då det finns en marknad redan, men då är det Carpe diem, I have a dream, eller Veni, vidi, vici, som gäller...

     Jag vill att det skall vara mycket mer än så. Jag lägger upp de jag har kommit på, så får ni se själva. Det är 25 stycken, till att börja med. Jag vill gärna veta vad ni tycker. Kontakta mig på bloggen eller skicka ett meilj till rulerofuniverse79@gmail.com. Jag svarar på allt jag kan... Alla tröjtryck kommer inifrån min egen skalle, och om de skulle finnas redan, så är det bara tillfälligheter. Jag skulle aldrig skriva ett tröjtryck som jag redan visste fanns. Det skulle liksom motverka syftet, nämligen att en dag sälja tröjor med klyftiga budskap, som inte finns... Då kör vi:


1.    Thinking wrong: Bad luck!

       Thinking right: Bad idea!


2.    Are you like dumbo?

       Do you also work for peanuts?


3.    Jesus, vem?

       Jag går på vatten varje dag!


4.    I believe in nothing,

       and that is always something!


5.     Det är en stor skillnad

        på att vara upplyst - och uppblåst!


6.     Ödet är bara en massa sammanflätade tillfälligheter!


7.     Jag har ingen lust

        att berätta hur jag mår!


8.     Om du alltid ser ner på folk,

        så har du till slut ingen att se upp till


9.     Att leva, är att hela tiden dö litegrann...


10.   Hur kan du säga att jag är lättfotad?

        Jag väger fortfarande över 90 kg!


11.    Det finns rätt och fel här i världen -

         Jag har rätt och du har fel!


12.    Ur vägen! - Bred last!


13.    Om valet står mellan hörgern och vänstern,

         så kommer jag fortsätta att använda högern!


14.    Allt för få använder preventivmedel!


15.    Från vaggan till graven. Du börjar som du slutar

         Hårlös, tandlös och i blöjor!


16.     Far inte åt helvete,

          för jag kommer inte att kunna stå ut med dig en gång till!


17.     Hata någon för att de har "fel" hudfärg är galenskap!

          Hata någon för att de är dum i huvudet, istället!


18.     Det är bara du

          som har nycklarna till framtidens dörr!


19.     God at heavens door;

          No worries man! Come on in! I didn´t believe in you either!


20.     Jag behöver inga droger. Jag är hög på livet!


21.     Förlåt är världens mest missbrukade ord!

          Jag vet inte varför, är det mest använda!


22.     Jag skiter i vad du tycker!

          Vem fan är du?


23.      Jag har bara gaspedalar

           och inga bromsar i livet!


24.       Om du simmar mot strömmen,

            så får du oftast större fisk!


25.       Stairway to heaven

            or highway to hell?


Sören Sjögren, 9e april 2014

 
 
khgf

khgf

10 april 2014 13:09

Hej

http://tupp

sören sjögren

11 april 2014 10:55

Hej, du...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sören sjögren - 23 april 2014 02:30

     Jag inser plötsligt att jag har glömt en sak... Det kan lätt bli så när man har mycket i skallen, eller let´s face it - blir gammal. Jag har ju glömt att berätta VEM jag är! Ber så hemskt mycket om ursäkt, för det. Jag får väl ursäkta mig med at...

Av sören sjögren - 16 april 2014 09:45

Över 80 st har besökt min blogg nu. Det är jag väldigt tacksam för. TACK! Nu krossar vi hundrastrecket! En mening som jag inte trodde att jag skulle få skriva, när jag började. Den här gången är det tre dikter, som jag bjuder på. Den första har inget...

Av sören sjögren - 6 april 2014 18:30

Det var väldigt skönt att skriva av sig i rond 7. Det kan hända att jag gör det någon fler gång. Det kommer ni alltid kunna se i rubriken, i så fall. Idag är det nya och annorlunda dikter på menyn... Den fösta här, skrev jag igår, så det är ju ganska...

Av sören sjögren - 2 april 2014 00:30

     Jag ville först lägga upp 3 dikter, och bara köra på som vanligt - men något annat pockar på uppmärksamheten, just nu. För några dagar sedan blev en person brutalt överfallen bakifrån, när han skulle gå och titta på fotboll i Helsingborg. Vad so...

Av sören sjögren - 29 mars 2014 14:40

Ibland går det inte som man tänkt sig... Det gick sådär att få in texter av andra - så nu ställer jag mig i skottlinjen igen. :). 3 nya dikter. En är så ny att den inte har fått något namn... Vet du kanske vad den borde heta? Ställ ingen fråga till m...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards