Direktlänk till inlägg 2 april 2014

Ingen poesi i den 7e ronden

Av sören sjögren - 2 april 2014 00:30

     Jag ville först lägga upp 3 dikter, och bara köra på som vanligt - men något annat pockar på uppmärksamheten, just nu. För några dagar sedan blev en person brutalt överfallen bakifrån, när han skulle gå och titta på fotboll i Helsingborg. Vad som egentligen hände, och vad han blev attackerad med, vill inte polisen inte gå ut med. Vittnen har redan sagt att det var en glasflaska, och polisens profil av offret, är en 43 årig man. En egen företagare, som hade 4 barn, och som dessutom ansvarade för över 20 anställda. Det är så jävla sorgligt!


     Jag undrar hur han som utdelade det dödande slaget, känner sig idag? Stolt? Modig? Rent samvete? Fan, jag kan inte tänka nig något fegare att smyga på någon bakifrån, och slå denne med en flaska i bakhuvudet. Jävla mus! Jag vet att det fortfarande finns mycket vittnen därute! Var inte en mus du heller, utan gå och berätta vad du såg! Du kanske såg varför en man dog, helt i onödan? Såg vad som kan förklara bilderna vi fick se, av ambulansmän som fick en övermäktig uppgift? Då skall du göra det! Rättvisa kräver det. Låt inte dessa fega idioter komma undan!


     Det här med civilkurage är svårt. Väldigt svårt, tydligen. Så svårt, att så fort någon gör något, så blir denna kallad hjälte. Stoppar ett rån, ingriper i ett våldtäktsförsök, eller vad det nu nå vara. Moralpendeln verkar alltmer svänga neråt, utom i teorin. Alla pratar om hur fredliga och miljövänliga och hederliga de är, men deras handlingar visar någonting annat. Jag hatar människor som går med en blomma i ena handen, och ett vapen i andra handen bakom ryggen. Falska idioter, som gör den här världen alltmer otrygg.


    Den här världen är verkligen otrygg, men vi har ingen annan att skylla på. Jag önskar inte att någon skulle bli rånad, våldtagen, eller mördad - men tyvärr ser det ut så idag. Jag önskar heller inte att någon skulle vara hemlös, eller så jävla drogad, att de inte skulle hitta hem, ifall de nu hade något (hem). Jag önskar att människor skulle vara mycket lyckligare än vad de är. Men vad fan, världen är så brutal! Barn svälter innan de lärt sig prata, folk blir mördade för ett ciggpaket, eller ännu mindre... Visst är det en underbar värld vi lever i ??????????????


     Jag tror verkligen på förändring, men jag tror inte den kommer av sig självt! Vill vi ha en bättre värld, så måste vi göra mycket bättre val i våra liv. Vi måste inse att handlingar får konsekvenser, och att alla människors värde - är ovärderligt. För vissa är detta inte möjligt. Livsförutsättningar, och ett oerhört självhat, kommer ständigt i vägen. Är det inte hög tid att hitta dessa människor - och hjälpa dem? Jag hör röster som skriker på hårdare straff, men det där ett dubbeleggat svärd. Jag vill också ha hårdare straff - i vissa fall, men det får inte bli parodi!


    Dödsstraff? Nej! Livstid? (riktig livstids fängelse, alltså) Ja!, i vissa grova fall. Inte som nu, när man får sitta längre, för att fifflat med pengar - än om man kallblodigt mördat någon. Det är knas! Handlar du i nödvärn mot en polis, så kan du få sitta längre, än om du våldtar en kvinna! Rättvist?. Det verkar ju inte heller som att folk som gör brott idag, bryr sig om konsekvenserna. Det skrämmer mig verkligen! - Ja, tänker du, men vi skall ju rösta i höst! Då blir det ju säkerligen bättre. Ny regering, nya lagar, och ett bättre Sverige... Ha, fuck that!


     Innerst inne, så tror jag inte att någon annan tror på det, heller! Världen ser ut som den gör för en anledning! Handligar sker blixtsnabbt, och konsekvenser kommer i ultrarapid. Om det skall komma någon förändring, så måste vi själva så för den - var och en! Du och jag! Vi kan väl börja med att sätta dit de jävlarna som slog ihjäl en helt oskyldig man i Helsingborg? Det skulle vara en väldigt bra början...


     Tack för att du läste dessa ord, ifrån en man som är väldigt ledsen och arg idag...

    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sören sjögren - 23 april 2014 02:30

     Jag inser plötsligt att jag har glömt en sak... Det kan lätt bli så när man har mycket i skallen, eller let´s face it - blir gammal. Jag har ju glömt att berätta VEM jag är! Ber så hemskt mycket om ursäkt, för det. Jag får väl ursäkta mig med at...

Av sören sjögren - 16 april 2014 09:45

Över 80 st har besökt min blogg nu. Det är jag väldigt tacksam för. TACK! Nu krossar vi hundrastrecket! En mening som jag inte trodde att jag skulle få skriva, när jag började. Den här gången är det tre dikter, som jag bjuder på. Den första har inget...

Av sören sjögren - 10 april 2014 00:30

     Den här gången är det dags att göra något annorlunda igen! Jag och en kompis funderar på att trycka tröjor med budskap på. De kan vara roliga, tokiga, eftertänksamma och kanske lite provocerande. Tittat på nätet, då det finns en marknad redan, m...

Av sören sjögren - 6 april 2014 18:30

Det var väldigt skönt att skriva av sig i rond 7. Det kan hända att jag gör det någon fler gång. Det kommer ni alltid kunna se i rubriken, i så fall. Idag är det nya och annorlunda dikter på menyn... Den fösta här, skrev jag igår, så det är ju ganska...

Av sören sjögren - 29 mars 2014 14:40

Ibland går det inte som man tänkt sig... Det gick sådär att få in texter av andra - så nu ställer jag mig i skottlinjen igen. :). 3 nya dikter. En är så ny att den inte har fått något namn... Vet du kanske vad den borde heta? Ställ ingen fråga till m...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards